Autor |
Wiadomość |
lokarna |
Wysłany: Pią 22:55, 25 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Ja i Ania Koniecpolska- transfer pozytywny i negatywny
transfer pozytywny- wcześniejsze informacje (schematy poznawcze) sprzyjają zapamietywaniu nowych- doświadczenie z tekstem o odkurzaniu- jedna gr miała podany tytuł, druga nie. Grupa z tytułem zapamietała wiecej szczegułów i po czasie potrafiłą odtworzyć logiczną całość tekstu
transfer negatywny- wczesniejsza 'wiedza' przeszkadza w zapamietywaniu- doswiadczenie z szeregiem słów do zapamietania, a następnie podano drugi szereg i to go należało odtworzyć. wcześniejsze szeregi były a) zupelnie nieskorelowane z drugą serią b) stanowiły go podobne słowa co w 2 (np w pierwszym podanym było słowo prosiak, a w drugim prosię) co utrudniało zapamietanie nowego szeregu i powodowało częste błędy (wypisanie słów z pierwszego zapamietanego szeregu a nie z drugiego) |
|
|
Marta |
Wysłany: Pią 17:46, 25 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Ja + pani Kozieł Joanna
WPŁYW WARTOŚCIOWANIA NA SPOSTRZEGANIE
Eksperyment z telefonem
Hipoteza: im większa będzie ocena wartości telefonu tym bardziej będą zaniżone jego rozmiary względem rozmiarów rzeczywistych.
Założyłyśmy, że żyjemy w czasach minimalizacji, więc „małość” będzie cechą pożądaną przez osoby badane.
Im mniejszy tym lepszy.
Im lepszy mi się wydaje tym mniejsze rozmiary mu przypisuję… |
|
|
Mąka |
Wysłany: Pią 14:52, 25 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Ja i Monika miałyśmy pamięć świadomą i nieświadomą. Eksperyment dotyczył torowania, tzn. 2 grupy miały uzupełniać rdzenie słów. Jedna grupa wcześniej miala zaprezentowany tekst, w którym część tych słów możliwych do wykorzystania w zadaniu została użyta. Hipoteza się potwierdzila i brzmiała tak: torowanie (priming) zwiększa tendencję do podawnia słów wcześniej eksponowanych, a co za tym idzie, wskazuje na istnienie pamięci nieświadomej. |
|
|
malgozrata |
Wysłany: Śro 21:02, 23 Kwi 2008 Temat postu: kolokwium z Dębską- eksperymenty |
|
dr Dębska mówiła, że będzie wymagać nie tylko tych eksperymentow, ktore są opisane w literaturze ale też tych, które robiliśmy na zajęciach. Stąd moja propozycja, żeby każda grupa/para krótko opisała swój. temat, przebieg, o co chodziło, może hipotezę.
np. ja+Ida: Efekt Zeigarnik, wpływ dokończenia/ nie dokończenia wykonywanego zadania na jego zapamiętanie.
eksperyment: 2 grupy, seria zadan(literówki, zagadki, matematyczne, rysowanie). jedna miała nieograniczony czas, drugiej przerywał sygnał dźwiękowy i trzeba było zostawić zadanie(najczęściej nieskończone) i zacząć następne.
hipoteza: Studenci, którzy nie dokończyli zadan, będą je lepiej pamiętać po przerwaniu.
może Ida zechce dodać cos jeszcze.
zróbcie też coś na ten wzór, najlepiej wszyscy i jak najszybciej.pomozemy sobie sie uczyc |
|
|